Buna,

La inceptul lunii ianuarie v-am prezentat cateva lucruri despre optiunea TABLE, care a fost introdusa incepand cu Office 2007. In articolul de astazi, m-am gandit sa va prezint o noua caracteristica a unui tabel realizat cu aceasta optiune.

De cele mai multe ori atunci cand lucram cu tabele este nevoie sa folosim o coloana calculata prin formula. In cele mai simple cazuri, avem nevoie sa calculam diferenta dintre doua coloane sau ponderea unei valori in total.

Pentru exemplul de azi folosim un tabel care contine urmatoarele coloane: Clientul, Produsul, Venitul estimat, Venitul realizat si Diferenta dintre realizat si estimat.

Selectam prima celula goala din coloana Diferenta, apoi incepem sa scriem formula: selectam din tabel celula Venit realizat, scriem semnul “-” si selectam celula Venit estimat. Aveti grija ca celulele selectate sa fie de pe acelasi rand cu celula in care scriem formula.

Inainte de a apasa Enter, observati formula care abia a fost creata. O alta schimbare adusa o data cu optiunea TABLE, a fost introducerea Referintelor structurate, care reprezinta o noua modalitate de a adauga referinte unui tabel si componentelor sale.

Aceasta noua caracteristica a Excelului, ne permite sa adaugam o referinta a unui tabel sau componentelor sale direct prin nume si nu prin coordonate ale celulelor. De cele mai multe ori referintele se folosesc in cadrul formulelor, dar putem sa le folosim si in alte situatii.

O alta modalitate de a ne referi prin numele unui grup de celule este prin folosirea optiunii Named Ranges. Insa, avantajul acestor referinte structurate este simplitatea cu care sunt create, deoarece referintele structurate sunt generate automat odata cu folosirea optiunii TABLE. Mai concret, referintele structurate contin numele tabelului (implicit numele tabelului este Table 1 sau urmatorul numar din secventa) si numele tuturor coloanelor incluse in tabel.

Un alt aspect, este ca aceste nume sunt sterse automat o data cu stergerea coloanelor respective din tabel. In cele din urma, si probabil cel mai important, este faptul ca marimea referintelor structurate este ajustata in mod automat pe masura ce tabelul creste sau se micsoreaza.

Referintele structurate reprezinta una din cele mai importante schimbari care au fost introduse incepand cu Office 2007 si de aceea vreau sa dedic un articol intreg pentru acest subiect.

Acum sa revenim la formula noastra. Dupa ce am apasat Enter puteti observa ca formula s-a extins automat in toata coloana.

O coloana calculata prin formula poate include si formule care sunt diferite de formula coloanei, iar in acest caz se creeaza o exceptie care va fi marcata printr-un semn de eroare. In acest fel, incoerentele accidentale pot fi usor de detectat si rezolvat.

Va invit sa povestiti din experientele voastre cand ati descoperit modificarile introduse incepand cu Office 2007 folosind formularul de comentarii de mai jos.


Print pagePDF page
Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someone