Buna,

Astazi vom incepe o serie de articole despre optiunea Advanced filter. Am impartit acest subiect in 4 articole:

Ce este Advanced Filter? 

Advanced Filter reprezinta o optiune in excel care ne permite filtrarea unei regiuni de date prin utilizarea criteriilor complexe. Principalele deosebiri existente intre Advanced Filter si AutoFilter sunt urmatoarele:
  • In loc de filtrare cu valori fixe sau criterii simple, Advanced Filter depinde de criterii definite de utilizator, care pot fi aplicate mai multor coloane simultan;
  • Optiunea Advanced Filter nu afiseaza optiunile de filtrare prin drop-down list pentru fiecare coloana ca atunci cand se foloseste AutoFilter;
  • In plus, Advanced Filter perminte crearea unei liste cu elemente unice avand ca sursa o lista cu elemente care se repeta;

Configurarea zonei de criterii (optional)

Pentru exemplul de azi am folosit un tabel cu urmtoarele coloane: Client, Produs, Venit.

Pentru Advanced filter, se poate seta unul sau mai multe criterii pentru filtrarea tabelului.  Zona in care notam criteriile de filtrare trebuie sa aiba titluri care sa fie aceleasi cu titlurile tabelului pe care dorim sa il filtram.
In exemplul nostru, am configurat un criteriu de filtrare in zona F1:F2. Dupa ce vom aplica Advanced Filter tabelului, vom obtine un tabel doar cu vanzarile pe produsul Entera DB.

In zona pentru criterii se pot folosi si urmatorii operatori de comparare:

  • < mai mic
  • <= mai mic sau egal
  • > mai mare
  • >= mai mare sau egal
  • <> diferit de.

Configurarea zonei de copiere a datelor (optional)

In cazul in care Advanced Filter se foloseste pentru a copia datele filtrate intr-o alta zona, la Extract_Range se pot specifica coloanele din tabelul initial care se doresc copiate. Daca se doreste copierea tuturor coloanelor, la Extract_range se poate selecta doar celula de unde sa inceapa noul tabel.

Pentru a intelege si aceasta caracteristica, am scris in celula H1 titlul Client si in celula I1 titlul Venit. Astfel numele produsului nu va mai fi copiat.

Titlurile coloanelor din zona de copiere trebuie sa fie la fel, ca ortografie si punctuatie, ca cele din tabelul pentru care se aplica filtrarea. In schimb, ordinea coloanelor poate fi diferita.

Cum aplicam Advanced Filter?

  1. Selectam din bara de meniu, tab-ul Data si apoi selectam Advanced din zona Sort&Filter;
  2. In fereastra care se deschide, se poate selecta filtrarea listei in acelasi loc sau copierea listei filtrate in alta zona. Pentru exemplul de azi trebuie selectat a doua varianta;
  3. La Lista_range se selecteaza tabelul care trebuie filtrat, inclusiv titlurile. In cazul nostru este zona $A$1:$C$29;
  4. La Criteria_range se selecteaza celulele in care au fost scrise criteriile. In cazul nostru este zona $F$1:$F$2;
  5. Daca se copiaza tabelul in alta locatie, la Copy to trebuie selectata celula de unde sa inceapa noul tabel. Pentru ca noi am setat si coloanele pe care dorim sa le copiem, este nevoie ca in acest camp sa selectam celulele care contin titlurile noului tabel $H$1:$I$1;
  6. Apasati OK.

Puteti observa ca in noul tabel s-au copiat doar acele randuri care indeplineau criteriul stabilit.

In articolul urmator vom vedeam mai multe exemple de folosire a optiunii Advanced Filter: filtrarea unica a datelor, copierea tabelului in alt sheet si folosirea optiunii cu mai multe criterii.

Daca doriti sa intelegeti mai bine exemplul din acest articol, puteti downloada fisierul de lucru de la urmatorul link: Advanced filter.


Print pagePDF page
Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someone