Buna,

Bine v-am gasit dupa o pauza mai maricica. Intre timp mi-am pregatit intrarea in concediu prenatal si acum va salut de acasa.

Astazi vreau sa vorbim despre infografice pentru ca au devenit un instrument foarte folosit pentru vizualizarea diverselor informatii.

 

Ce reprezinta Infograficele?

Infograficele reprezinta modalitati de prezentare a informatiilor intr-un mod vizual folosind elemente de design pentru a afisa continutul. In alte cuvinte, un infografic este o ilustratie usor de citit care ajuta in relatarea unei povesti. Design-ul estetic atrage privitorul, iar informatiile prezentate il ajuta in analizarea si intelegerea informatiilor prezentate.

Infograficele contin elemente ca diagrame, grafice, tabele, harti, liste, imagini etc. Iar  pentru realizarea unui astfel de infografic sunt folosite materii prime ca date, informatii si cunostiintele care trebuie transmise publicului.

Si daca tot vorbim de infografice, atasez o astfel de prezentare care ofera o definite foarte usor de inteles a acestora.

Principalele motive pentru ca infograficele sunt utilizate sunt urmatoarele:

  • Pentru a transmite un mesaj;
  • Pentru a prezenta un numar mare de date si informatii intr-un mod compact si care este usor de inteles;
  • Pentru a analiza datele in scopul de a descoperii relatii de tip cauza – efect;
  • Pentru a monitoriza progresul anumitor indicatori si parametrii.

 

Procesul de creare a infograficelor

Dupa ce am aflat ce reprezinta infograficele, m-am gandit sa continuam articolul afland cum sunt acestea create. Pentru acest lucru vreau sa ne folosim inca o data de un infografic:

Infographics process

Explore more infographics like this one on the web’s largest information design community – Visually.

 

 

  1. Gasirea unui subiect pentru infografic – Punctul de plecare in gasirea unui subiect pentru infograficc este studierea celor pe care audienta le cere.
  2. Colectarea datelor – De cele mai multe ori, datele si informatiile de la care se porneste sunt in forma bruta si dezorganizate: fisiere excel, pdf-uri sau alte tipuri de documente, link-uri etc. Tot in aceasta etapa este nevoie de colectarea diverselor informatii aditionale din surse noi.
  3. Gasirea firului narativ – Ca orice lucru, infograficele au un scop unic, ca de exemplu comunicarea unui set complex de date, explicarea unui proces sau flux, sublinierea unui trend etc. Un mare obstacol in conceperea unui infografic este gasirea povestii sau a firului narativ.
  4. Etapa de design
  5. Etapa de rafinare si testare – In aceasta etapa se testeaza usurinta cu care infograficul este citit si inteles, iar testarea se realizeaza impreuna cu persoane care nu au informatii despre proiect. In acelasi timp, se evalueaza design-ul infograficului si se aduc modificari pana cand se obtine acordul tuturor partilor.
  6. Lansarea infograficului

 

Exemple Infografice

In continuare vreau sa va arat trei infografice care exemplifica foarte bine informatiile prezentate mai sus:

  • Exploatarea Rosia Montana – De ce are statul mai mult de pierdut decat de castigat – este un subiect de mare interes la noi in tara, insa eu vreau sa vi-l arata pentru ca acest infografic este realizat de catre o echipa de romani.

infografic_rosia_montana

  • Tot ce vrei sa stii despre implanturile dentare si nu ti-a spus nimeni pana acum!

infografic_dentfix

  • Wine Pairing Chart.

 

Wine Pairing Chart
by madelinep.
Explore more infographics like this one on the web’s largest information design community – Visually.

 

Te invit sa folosesti zona de comentarii pentru a ne impartasi alte exemple de infografice sau alte informatii utile in intelegerea acestui tip de prezentare.


Print pagePDF page
Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someone