Long time no posts …. Inceputul de toamna pentru mine a fost unul super aglomerat la birou si agitat acasa. Insa, doresc sa revin in forta, pentru a va prezenta lucruri interesante pe care le putem utiliza in Excel.

Astazi vom invata cum putem sa salvam timp si sa fim eco friendly prin setarea unei zone dintr-un sheet pe care dorim sa o printam.

Pentru a realiza acest lucru, Excel pune la dispozitie optiunea Print Area. De exemplu, daca folosim un Grafic Gantt al listei lunare To Do putem folosi optiunea Print Area pentru a printa tabelul doar cu activitatile inregistrate. Daca setam zona cu rosu ca Print Area, atunci cand se va printa acest sheet, Excel va printa doar aceasta zona si nimic altceva.

print_area

Cum se aplica Print Area?

Pentru a seta o zona ca fiind Print Area, se realizeaza doar doi pasi:

  1. Selecteaza zona de celule pe care doresti sa o printezi;
  2. In bara de meniu, alege tab-ul Page Layout si apoi selecteaza Print Area si apoi Set Print Area.

pasi print area

In acest moment, am setat zona dorita ca Print Area si daca vom printa sau salva in PDF sheet-ul, programul Excel va printa doar zona dorita de noi. Acest lucru ne ajuta sa salvam timp si sa fim eco friendly.

Atentie insa pentru situatia in care tabelul este completat in continuare cu informatii. Daca, ulterior, se doreste reprintarea tabelului extins cu noile date, va fi nevoie sa modificati din nou zona setata la Print Area.

Comentarii si sugestii

Te invit


Print pagePDF page
Share on Facebook0Share on Google+0Email this to someone