Buna,
V-ati intrebat cum ati putea cu o singura formula sa combinati textul din mai multe celule intr-una singura?
Eu una nu am avut aceasta curiozitate. Dar cand am vazut cat de usor este nu m-am putut abtine sa nu impart descoperirea si cu voi.
Metoda usoara si rapida de a combina textul din mai multe celule:
- Textul pe care dorim sa il unim intr-o singura celula este in zona B2:B14
- Intr-o celula libera scrie urmatoarea formula: =CONCATENATE(TRANSPOSE(B2:B14 & ” “))
- Nu apasa inca ENTER
- Selecteaza TRANSPOSE(B2:B14 & ” “) si apasa F9. Astfel formula cu Transpose s-a tranformat in rezultatul ei.
- Tot ce mai ai de facut este sa stergi acodelele de inceput { si sfarsit }.
- Apasa Enter!
Pentru a fi mai usor de inteles vizualizati demo-ul de mai jos:
Trucuri bonus:
- Daca tasta F9 este defecta sau nu poti sa o folosesti din alte motive, poti sa apesi CTRL + =;
- Daca textul este scris cu spatiu dupa fiecare cuvant folosesti direct: TRANSPOSE(B2:B14);
- Daca zona de celule unde se afla textul nu este pe un singur rand, ci pe mai multe coloane, atunci formula devine: CONCATENATE(A1:K1) Se selecteaza doar A1:K1 si se apasa F9 dupa care se sterg parantezele.
Comentarii si sugestii
Impartaseste experienta ta sau alte sfaturi utile legate de folosirea formulelor text.
Trebuie specificat ca acea formula functioneaza numai pe varianta engleza a lui Excel,
dar nu functioneaza pe varianta de Excel, in limba romana.
Se obtine:
=CONCATENATE({“2 “\”3 “\”4 “\”5 “\”6 “})
care nu duce la nimic