Template Balanta personala venituri si cheltuieli – Cum se completeaza

Buna,

In prima parte a prezentarii Balantei personale de venituri si cheltuieli, am realizat setarile initiale pentru buna functionare a fisierului.

Astazi vreau sa continuam prezentarea cu partea a doua a tutorialului si anume, metoda de completare a informatiilor in sheet-urile Economii si Tranzactii.

 

  1. Realizarea setarilor necesare pentru folosirea fisierului
  2. Metoda de completare
  3. Folosirea rapoartelor anuale si lunare

Introducerea informatiilor legate de venituri si cheltuieli se realizeaza in doar in doua sheet-uri: Economii si Tranzactii.

Cum folosim sheet-ul Tranzactii

exemplu_pagina_tranzactii

Fiecare inregistrare de venituri sau cheltuieli se realizeaza in tabelul din sheet-ul Tranzactii dupa urmatorul model:

  1. Se incepe completare pe coloana Data unde asa cum spune numele se completeaza data tranzactiei. Dupa completare pe coloana Luna se va extrage automat luna tranzactie;
  2. Pe coloana Titular se selecteaza din lista derulanta persoana din al carei cont s-a realizat tranzactia;
  3. Am ajuns in zona Cheltuieli si urmeaza ca pe coloana Categorie sa alegem din alta lista derulanta categoria  in care se incadreaza cheltuiala realizata;
  4. Pe coloana Subcategorie se vor incarca doar cele aferente selectiei realizate mai sus pe coloana Categorie. Din aceeasta lista trebuie sa alegi ;
  5. Daca doresti sa notezi vreo observatie legata de tranzactia pe care vrei sa o adaugi o poti face in coloana Descriere;
  6. Valoarea cheltuielii se va nota pe coloana Valoare;
  7. In continuare poti sa inregistrezi o tranzactie in zona de Venituri folosind pasii de la punctul 8. Daca nu doresti acest lucru, ai finalizat cu succes introducerea unei inregistrari de Cheltuieli.
  8. Pentru tranzactia de venit vom incepe cu alegerea categoriei aferente de pe coloana Categoria Venit;
  9. La fel ca la cheltuieli, poti nota orice observatie pe coloana Descriere venit;
  10. In final, vei inregistra valoarea tranzactiei pe coloana Valoare Venit;
  11. Pe coloana aferenta titularului selectat la pasul 2 la soldul de pe randul anterior se va scadea valoarea cheltuielii si se va adauga valoarea venitului.

Cum folosim sheet-ul Economii

pagina_economii

Do not save what is left after spending, but spend what is left after saving.

Warren Buffet

Vreau sa va impartasesc ca anul acesta este primul in care incercam sa aplicam citatul de mai sus. Ce am facut eu in plus a fost ca am previzionat suma lunara in functie de ce stiu ca se va intampla in luna respectiva (concedii, asigurari masina etc).

Eu am creat acest sheet pentru a gestiona diversele depozite sau conturi de economii. Inregistrarea unui nou depozit se va face urmand urmatorii pasi:

  1. Se incepe cu inregistrarea numelui bancii la care este deschis respectivul depozit. Acest lucru se realizeaza pe coloana Banca;
  2. Pe coloana Moneda se va alege din lista derulanta valuta in care este deschis depozitul;
  3. Urmeaza completarea sumei depozitului pe coloana Valoare;
  4. Dobanda acordata de banca se va completa pe coloana Dobanda (% / an);
  5. Pe coloana Perioada (luni) se completeaza numarul de luni pe care este deschis depozitul. Daca este cont de economii il puteti considera ca un depozit pe 1 luna;
  6. Pe coloana Titular se alege persoana pe numele careia este deschis depozitul;
  7. Valoarea depozitului la maturitate se calculeaza pe urmatoarea coloana;
  8. Pe urmatoarea coloana se calculeaza valoarea dobanzii aferente depozitului;
  9. Pe coloana Data maturitate se completeaza data la care expira depozitul;
  10. Pe ultima coloana se calculeaza valoarea impozitului aferent depozitului.

Daca doriti sa gestionati depozite in USD sau EUR, va recomand ca periodic sa actualizati cursurile acestor valute din celulele B8 si E8.

Daca doriti sa adaugati in tabel mai mult de 3 depozite sau conturi de economii, puteti sa va duceti pe celula J14 (ultima din tabel) si sa apasati tasta Tab.

Downloadeaza acest template

Daca ti-am starnit interesul, te invit sa descarci fisierul.

 

Ce urmeaza? Cum folosim raportul lunar si anual

Dupe ce am terminat cu realizarea setarilor initiale, data viitoare vom afla cum ne pot ajuta cele doua rapoarte.

 

 

4 thoughts on “Template Balanta personala venituri si cheltuieli – Cum se completeaza

  1. Marius says:

    Buna ,
    Am incercat sa folosesc templat-ul dar imi da sa ii dau doar edit mode dupa care nu mai pot accesa indexul , doar sa-l editez in pagina.

    As apreacia daca mi-ai da un hint , ca sa-l pot folosi ,

    Multumesc anticipat

    • Daniela says:

      Buna,

      Multumesc pentru observatie. O revin cu varianta in care o sa modific modalitatea in care sunt realizate link-urile catre alte pagini.

      O zi buna,
      Daniela Munteanu

  2. Tudor says:

    Buna seara. Mi se pare foarte util acest template, insa nu prea functioneaza la tabul tranzactii si nici nu ia automat numele persoanelor. Aveti o adresa de mail pe care sa va trimit un print-screen? Va multumesc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *